لوگوی مستطیلی ایران بی کلام

برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین اخبار فروشگاه، به کانال تلگرام ما بپیوندید!

حذف صدای خواننده از آهنگ

تصویر ایران بی کلام

ایران بی کلام

حذف صدای خواننده از آهنگ

مقدمه

کارائوکه چیست؟ حذف صدای خواننده از آهنگ یا کارائوکه کردن به چه چیزی میگویند؟ آیا به راحتی میتوان صدای خواننده را از موزیک حذف کرد؟ آیا نرم افزاری وجود دارد که بتوان همه آهنگ ها را به راحتی بی کلام کرد؟

نرم افزارهای موجود در بازار همگی و بدون استثنا فقط میتوانند عمل حذف صدای خواننده از آهنگ  را تا حد کمی انجام دهند. این نرم افزارها قطعا علاوه بر صدای خواننده، بخش عمده ای از فرکانس های آهنگ که در مرکز قرار دارند را نیز حذف میکنند. از جمله فرکانس های بیس، مانند گیتار بیس و کیک درامز و همچنین فرکانس سازهایی که در مرکز قرار دارند.

در نتیجه این طرز فکر که به راحتی میشود حذف صدای خواننده از آهنگ را انجام داد، تصوری اشتباه هست. در ادامه این مقاله به طور مفصل درباره حذف صدای خواننده از آهنگ توضیح میدهیم. با ما همراه باشید.

 

حذف صدای خواننده از آهنگ

 

حذف صدای خواننده از آهنگ با نرم افزار (Karaoke)

ابتدا باید این نکته را مد نظر داشته باشید که اصطلاح “کارائوکه” لزوما اسم یک نرم افزار خاص نیست! کارائوکه نام قابلیتی است که در واقع این قابلیت در بیشتر نرم افزارهای ادیت صدا موجود میباشد. اگرچه نرم افزارهایی هم با این اسم وجود دارند که بسیار ناکارآمد هستند. پس دنبال چنین برنامه هایی برای حذف صدای خواننده از آهنگ نباشید.

این روش، با بکار گیری فرآنده های نرم افزاری و یا سخت افزاری، بازه فرکانسی وکال (صدای خواننده) را از موسیقی حذف میکند. در نتیجه به دلیل مشابه بودن بازه فرکانسی بسیاری از سازها با محدوده صوتی انسان، آنها هم تا مقدار زیادی حذف میشوند. اما در نهایت با استفاده از این روش صدای خواننده تا حدی از آهنگ حذف میشود.

در این روش، کیفیت نهایی موزیک به کیفیت اصلی آهنگ مورد نظر بستگی دارد! به عنوان مثال، آهنگ های قدیمی با توجه به نوع میکس و همچنین آنالوگ بودن آن موزیک ها، در این روش یا اصلا امکان پذیر نیست و یا اگر شدنی باشد، خیلی بیشتر جزئیات موزیک به همراه صدای خواننده حذف میشود و عملا کیفیت موزیک افت شدید پیدا میکند.

امروزه با وجود دیجیتال بودن آهنگ های جدید و همچنین کیفیت بالای آنها در میکس و مسترینگ، در نهایت حذف صدای خواننده از آنها با استفاده از نرم افزار بهتر خواهد شد. اگرچه کسی که اینکار را انجام میدهد باید به اندازه کافی با تنظیمات اینگونه برنامه ها آشنایی داشته باشد. در غیر اینصورت میتواند به راحتی موقع حذف صدای خواننده، به موزیک و سازهای اصلی لطمه وارد کند.

 

آیا آهنگ کارائوکه برای خوانندگی حرفه ای مناسب است؟

در این روش حذف صدای خواننده از آهنگ، اگر بخواهیم به بهترین شکل ممکن و به بالاترین کیفیت دست پیدا کنیم، به دانش، تخصص، ابزار و برنامه های مناسب این کار نیاز داریم و این کاریست بسیار تخصصی. البته برنامه های ساده ای هم وجود دارند که تا حدی این کار را انجام میدهند. اما معمولا با یک تنظیمات پیش فرض به شما این امکان را میدهند و اکثرا قابل تغییر و دستکاری نیستند. در نتیجه کیفیت مطلوبی حاصل نمیشود و بیشتر جنبه سرگرمی دارد.

اگر یک فرد حرفه ای و متخصص با امکانات مناسب، حذف صدای خواننده از آهنگ را انجام دهد، برای اجراهای زنده ی نیمه حرفه ای و تمرین میتواند مناسب باشد و موقع اجرا، در واقع خواننده در حال خواندن روی نسخه ای هست که کمی صدای وکال خواننده اصلی حس میشود. اما چون صدای خواننده در حال اجرای زنده، روی این آهنگ در حال پخش است و معمولا خواننده آن را با صدای بلند اجرا میکند، صدای وکال اصلی تقریبا به گوش نمیرسد.

به طور کلی کارائوکه، یک روش ارزان و کاربردی برای دوستانی است که جهت تمرین و سرگرمی از این آهنگ ها استفاده میکنند. ولی خوانندگان حرفه ای قطعا باید روی آهنگ هایی که اجرا کنند یا به درستی صدای خواننده حذف شده باشد یا آهن آهنگ مجددا تنظیم شده باشد تا نه تنها اجزا و فرکانس های اصلی آهنگ حذف نشده باشند، بلکه صدای خواننده اصلی هم در آن شنده نشود.

 

حذف صدای خواننده از آهنگ

 

بازسازی و تنظیم مجدد آهنگ به چه معناست؟

بازسازی و تنظیم مجدد یعنی یک تنظیم کننده حرفه ای و با تجربه، آهنگی را از اول و از ابتدا تنظیم مجدد و درنهایت میکس و مستر کند. این کار در صورتی که تنظیم کننده قصد داشته باشد دقیقا تنظیمش مشابه آهنگ اوریجینال باشد، بسیار سخت و پر زحمت است. زیرا باید مو به مو نت های تمام سازهای موزیک را بشنود و بتواند مجددا آنها را در نرم افزار آهنگسازی خود (یا به صورت الکترونیکی یا با سازهای زنده)، پیاده سازی کند. اما اگر بخواهد به سلیقه خود و با سازبندی های خود، این موزیک را تنظیم مجدد کند، کمی دستش بازتر است و نیازی نیست عینا نت های سازها را پیاده سازی کند.

در هرصورت، اگر حذف صدای خواننده از آهنگ، به طور حرفه ای و با هنر افراد متخصص انجام شود، برای اجرای خوانندگان بسیار مناسب تر است. ما در وبسایت ایران بی کلام به بهترین شکل این کار را انجام داده ایم و با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و نرم افزارهای حرفه ای آهنگسازی و تنظیم، صدای خواننده ها را به طور کامل از آهنگ ها حذف میکنیم و در اختیار شما دوستان قرار میدهیم که شما میتوانید این آهنگ ها را با مراجعه به بخش فروشگاه تهیه نمایید.

پیشنهاد ویژه

0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

به دنبال چه هستید؟

یک محصول با موفقیت به سبد خرید شما اضافه شد.