لوگوی مستطیلی ایران بی کلام

برای اطلاع از تخفیف ها و آخرین اخبار فروشگاه، به کانال تلگرام ما بپیوندید!

انتخاب آهنگ مناسب برای خوانندگی

تصویر ایران بی کلام

ایران بی کلام

انتخاب آهنگ مناسب برای خوانندگی

مقدمه

به عنوان یک خواننده، انتخاب آهنگ مناسب برای خوانندگی شما، بسیار مهم است. اگر شما قطعه‌ ای خارج از محدوده صدای خود اجرا کنید، میتواند منجر به تنش صدایی و حتی صدمه به صدای شما شود. در حالی که انتخاب قطعه‌ ی مطابق با محدوده صدای شما می‌تواند به شما در بهتر شنیدن و بهبود مهارت‌ های صدایی کمک کند. در ادامه، چند راهکار برای انتخاب قطعه‌ی مناسب با محدوده صدای شما آمده است.

 

شناسایی محدوده صدایی جهت انتخاب آهنگ مناسب برای خوانندگی

قبل از انتخاب آهنگ مناسب برای خوانندگی، باید محدوده صدای خود را بدانید. محدوده صدای شما دامنه‌ ی نت‌ هایی است که شما میتوانید به راحتی آن‌ها را بخوانید. برای پیدا کردن محدوده صدای خود، تلاش کنید تا یک مقیاس از نت‌ها را از نت پایینی که میتوانید به راحتی بخوانید، تا نت بالایی که به راحتی میتوانید اجرا کنید، بخوانید. این کار به شما ایده‌ ای از محدوده صدای خود می‌دهد.

 

محدوده صدای خود را شناسایی کنید

 

توانایی‌ های خود را در نظر بگیرید

پس از شناسایی محدوده صدای خود، توانایی‌ های خود را به عنوان یک خواننده در نظر بگیرید. آیا شما صدای فالستو دارید یا صدای پرقدرتی در سینه‌ی خود دارید؟ این میتواند به شما کمک کند تا انتخاب آهنگ مناسب برای خوانندگی را درست انجام دهید، که توانایی‌های خود را برجسته کرده و به بهترین حالت صدای خود برسید.

 

به موزیک با دقت گوش دهید

همگانی که شما یک آهنگی را برای خواندن در نظر گرفته اید، با دقت به آن گوش دهید. به محدوده نت هایی که خواننده اجرا میکند توجه کنید. همانطور که به سبک آن آهنگ توجه میکنید! آیا آن آهنگ، یک آهنگ ملایم است یا ریتمیک؟ این میتواند همچنین به شما کمک کنید که تصمیم بگیرید، آهنگ با صدای شما مچ میشود یا خیر.

 

با دقت به موزیک گوش دهید

 

صدای خود را در گام های مختلف امتحان کنید

اگر آهنگی را که عاشق آن هستید پیدا کردید، اما آن آهنگ برای شما خیلی مناسب نیست، در نظر داشته باشید که با آزمایش با گام های مختلف میتوانید متناسب با محدوده صدای خود، آن را تغییر دهید. اکثر آهنگ‌ ها میتوانند به گام دیگری تغییر یابند تا بهتر با محدوده صدای شما مطابقت داشته باشند. ابزارها و برنامه‌های آنلاین زیادی برای تغییر گام آهنگ در دسترس است که میتوانید برای انتخاب آهنگ مناسب برای خوانندگی از آنها استفاده کنید.

 

تمرین، تمرین و تمرین

بعد از انتخاب یک آهنگ، تمرین منظم آن بسیار مهم است. این کار به شما کمک میکند تا با دامنه نت ها بهتر آشنا شوید و مطمئن شوید که درست آواز خوانده میشود. در نظر داشته باشید که همکاری با یک مربی صدا به صورت حضوری و یا شرکت در دوره های خوانندگی مجازی میتواند بهبود قابل توجهی در توانایی های خوانندگی شما به ارمغان بیاورد.

 

تمرین، تمرین و تمرین

 

سخن پایانی

با پیروی از راهکار های فوق، میتوانید در روند انتخاب آهنگ مناسب برای خوانندگی موفق شوید و توانایی خوانندگی خود را بهبود بخشید. به خاطر داشته باشید همیشه قبل از خواندن، با گرم کردن صدا، از روش‌های مراقبت از صدا استفاده کرده و از زوال صدای خود جلوگیری کنید. با تمرین و صبر، میتوانید به یک خواننده عالی تبدیل شوید!

پیشنهاد ویژه

0 0 رای ها
امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
امتیاز شما
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

به دنبال چه هستید؟

یک محصول با موفقیت به سبد خرید شما اضافه شد.